Suomen Agilityliitto järjestää kilometrikeräyshaasteen marraskuussa, ilmoita joukkueesi mukaan nyt!

Suomen Agilityliitto on mukana Suomen Olympiakomitean Toimintakykyinen Suomi -kampanjassa, jossa tarkoituksena on lisätä liikettä ja pitää Suomi toimintakykyisenä.

SAGI on luvannut lisätä liikettä järjestämällä vuoden 2024 aikana kilometrikeräyshaasteen kaikkien Suomen agilityseurojen välillä. Kerää siis seurastasi joukkue kasaan ja lähde mukaan liikkumaan. On aika palauttaa liikkuminen ja toimintakyky Suomen vahvuudeksi!

Mistä on kyse ja miten voi osallistua?

Kilometrihaasteessa tarkoituksena on kerryttää joukkueelle mahdollisimman paljon kilometrejä työmatkoilla, (koira)harrastuksissa tai vaikkapa kauppareissulla - missä ikinä liikutkin. Jokainen joukkuelainen kirjaa ylös liikkumansa kilometrit 4.-17.11.2024 ajalta.

Kilometrikeräyshaasteeseen voi ilmoittaa mukaan 2-4 hengen joukkueita, joukkuelaisten tulee edustaa samaa jäsenyhdistystä. Jäsenyhdistysten joukkuemäärää ei ole rajattu, mutta jokainen yhdistyksen jäsen voi olla mukana vain yhdessä joukkueessa.

Joukkuetta ilmoitettaessa valitaan vastuuhenkilö, jolle SAGI lähettää kilometrien ilmoituslomakkeen sähköpostitse viikolla 46. Haasteen päätteeksi joukkueen vastuuhenkilö kerää joukkuelaisten liikkumat kilometrit yhteen ja ilmoittaa yhteiskilometrimäärän haasteen ajalta 19.11. klo 23.59 mennessä lomakkeen kautta SAGIlle. Liikutut kilometrit kirjataan 100 m tarkkuudella.

Voit ilmoittaa joukkueesi mukaan haasteeseen 3.11. klo 23.59 mennessä tällä lomakkeella.

Eniten kilometrejä kerryttäneen joukkueen jäsenet palkitaan Nonamen 75 € arvoisilla lahjakorteilla Barku-verkkokauppaan. Barku on kenkämerkki, jolla on vahva yhteys luontoon ja pohjoismaisiin, skandinaavisiin perinteisiin. Barku:n ideana on suojata ja huolehtia herkistä jaloistasi, jotta voit nauttia missä ikinä menet ja mitä teetkin, juuri täällä, juuri nyt.

SAGI arpoo myös upean tuotepaketin kaikkien jäsenyhdistysten kesken, joista on ilmoitettu haasteeseen useampi kuin yksi joukkue. SAGI tarkistaa jäsenyhdistysten osallistumisoikeuden arvontaan ilmoitettujen joukkueiden perusteella, jäsenyhdistysten ei tarvitse ilmoittaa kokonaisjoukkuemäärää itse.

Toivomme jokaisen jäsenyhdistyksemme kannustavan omia jäseniään osallistumaan mukaan haasteeseen!

Kilometrien kartoittaminen ja kirjaaminen

Kilometreja mitataan joko omalla askelmittarilla, aktiivisuusrannekkeella, urheilukellolla tai puhelimeen ladattavilla sovelluksilla (esim. Google Play:sta ja App Storesta ladattava SportsTracker). Puhelinsovellusta käytettäessä muistathan laittaa sovelluksen aina päälle, kun lähdet liikkeelle.

Alla ohjeistus askelten muuntamisesta kilometreiksi.

Keskimääräinen askelpituus voidaan laskea kävelijän pituuden perusteella näin:

• Naiset: 0,413 x pituus
  • Miehet: 0,415 x pituus

Esimerkiksi 175 cm pitkän naisen askelpituus on 72,30 cm = 0,723 m (0,413 x 175 cm). Noin 10 000 askeleella hän kulkee 10 000 askelta x 0,723 m = 7,23 km. Liikutut kilometrit kirjataan 100 m tarkkuudella, esim. 7,23 km =  7,2 km.