Agilityn suomenmestaruuksista kilpaillaan 23.-25.8.2024 Valkeakoskella

Tunteita - niitä nähtiin viime vuoden SM-kilpailuissa Jyväskylässä ja tullaan takuuvarmasti näkemään myös tulevana viikonloppuna Valkeakoskella. Kuva: Jukka Pätynen/koirakuvat.fi

Pian pärähtää, sillä tulevana viikonloppuna 23.-25.8.2024 kilpaillaan agilityn suomenmestaruuksista! Agilityn vuoden ykköstapahtuma järjestetään tänä vuonna Valkeakoskella Tehtaan Kentällä ja järjestelyistä vastaa Tampereen seudun koirakerho ry.

Kilpailuiden ylituomarina toimii Marja Lahikainen, arvostelevina tuomareina Amanda Sjölander (SWE), Anne Viitanen, Reetta Pirttikoski sekä Kari Jalonen. Viikonlopun aikana riittää nähtävää ja jännitettävää, sillä yksilökilpailuissa nähdään jopa 560 koirakkoa ja joukkuekilpailuissa yhteensä 197 eri joukkuetta.

Kilpailutapahtuma alkaa perjantaina 23.8. klo 12.00 etko-kilpailuilla, joista on vielä mahdollisuus lunastaa itselleen menolippu yksilökilpailuun tupla-nolla tuloksella. Etkoilla tuomaroivat Marja Lahikainen, Sari Mikkilä, Aino Kinnunen sekä Tommi Raita-Aho. Lauantaina 24.8. kilpaillaan aamupäivästä kaikkien säkäluokkien yksilökarsintakilpailut, iltapäivästä kokoluokka kerrallaan finaalit alkaen klo 13.30. Sunnuntaina 25.8. joukkuekilpailujen karsintaradat alkavat klo 7.45, joukkuefinaalit klo 14.30 alkaen.

Tehtaan Kentällä on ensiluokkaiset puitteet saapua katsomaan Suomen parasta agilitya, pysäköntialueet ovat laajat ja katsomoissa riittää tilaa jopa 3000 katsojalle. Paikalla on myös erilaisia myynti- ja ruokakojuja. Myyntialueella mukana Suomen Agilityliiton yhteistyökumppaneista ovat PrimaDog, SporttiRakki, Noname, JAKKE, CTN.fi sekä Non-stop. Kurkkaa kaikki kilpailuihin saapuvat myyjät täältä.

Myös SAGI on mukana kilpailuissa omalla ständillään, ständillä ohjelmaa la 24.8. klo 10.00-13.00 ja su 25.8. klo 12.00-15.00. Ohjelmassa mm. ilmainen onnenpyörä, tuotemyyntiä ja hoopers-tietoutta, paikalla SAGIn toiminnanjohtaja Tytti Käyhkö sekä viestintäpäällikkö Eve Salo. Ständin löydät ilmoittautumisen yhteydestä. Tervetuloa keskustelemaan ajankohtaisista aiheista sekä tutustumaan toimintaan!

Mikäli et pääse paikan päälle tsemppaamaan tulevia Suomenmestareita, AgiLive näyttää kaikkien kenttien tapahtumat livenä koko viikonlopun ajan. Kaikki tärkeä informaatio SM-kilpailuihin liittyen löytyy kilpailutapahtuman omilta kotisivuilta osoitteessa agism2024.fi. Tulokset päivittyvät myös livenä tulospalveluun osoitteessa toller.net/tulospalvelu.

Suomen Agilityliitto toivottaa kaikille kilpailijoille mahtavaa ja ikimuistoista viikonloppua, nauttikaa yhdessä tekemisestä koiranne kanssa! Nähdään viikonloppuna Valkeakoskella!