JO SO AWC 2024 kilpaillaan 18.-21.7.2024 Belgiassa

Junioreiden ja senioreiden maailmanmestaruuskilpailut JO SO AWC 2024 kilpaillaan tulevana viikonloppuna 18.- 21.7.2024 Sentower Parkissa Belgiassa.

Suomi lähettää JO SO AWC 2024 kilpailuun yli 60 koirakkoa, joukkueiden kokoonponot löytyvät uutisen lopusta. JOAWC joukkueenjohtajana toimii Reetta Kangaslampi sekä avustavana Ron Liljendahl, fysioterappeuttina Helena Tiainen. SOAWC joukkueenjohtajana toimii Tanja Manninen.

Kilpailuun osallistuu yli 1000 koiraa 30 eri maasta ja viikonlopun aikana juostaan 4148 starttia. JOAWC kilpailuissa tuomaroivat Jari Suomalainen (FIN), Karel Havlíček (CZÉ), Frank Gers (BEL) sekä Anja Diels (BEL). SOAWC kilpailuissa tuomareina toimivat Aneta Obrusníková (CZÉ), Rolli Schiltz (LUX), Marleen Haeneefstingels (BEL) sekä José Vandy (BEL).

Suomalaisten osalta kilpailut alkavat torstaina 18.7. kilpailuun valmistavilla harjoituksilla sekä eläinlääkärintarkastuksilla. Ensimmäiset kilpailuradat polkaistaan käyntiin perjantaina 19.7. klo 7.35 (klo 8.35 Suomen aikaa). Kilpailut käydään neljällä kentällä, eli kotikatsoimoillekin riittää katsottavaa ja jännitettävää koko viikonlopun ajan.

Kilpailupaikan puitteet ovat omaa luokkaansa, Sentower Parkissa kilpaillaan vuosittain useita ratsastuksen kansainvälisiä CSI*3- ja *4-tähden ratsastuskilpailuita. Belgian maaseutumiljöö tuo oman lisän kisapaikalle ja lenkkeilymaastot ovat suoraan koiraurheilijan unelmista.

Viikonlopun livestreamin löydät täältä, tulokset täältä ja lisätietoja kilpailutapahtumasta sekä aikataulut nähtävillä JO SO AWC 2024 viralliselta sivustolta. Suomen SOAWC joukkueen ennakkotunnelmia jaamme Agilityliiton Facebookissa sekä Instagramissa ja JOAWC joukkueen esittelyt kaverikirjan muodossa pääsee lukemaan Instagramissa @agilityjuniorit tilillä.

JOAWC & SOAWC 2024 Suomen joukkueiden kokoonpanot ovat seuraavat:

Suomen Agilityliitto toivottaa kaikille joukkueiden jäsenille, kilpailijoille ja huoltojoukoille onnea sekä ikimuistoisia kilpailuhetkiä!